donderdag 23 juli 2015:Ik zie de zon weer schijnen - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Bonny van der Linden - WaarBenJij.nu donderdag 23 juli 2015:Ik zie de zon weer schijnen - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Bonny van der Linden - WaarBenJij.nu

donderdag 23 juli 2015:Ik zie de zon weer schijnen

Door: Bonny

Blijf op de hoogte en volg Bonny

23 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Durban

Donderdag 23 juli 2015 Ik zie de zon weer schijnen!

Zowel in ons hoofd als in de lucht! Na een heerlijke nacht slapen gaat mijn wekker om 6 uur en weet ik direct dat de batterij weer goed en positief opgeladen is! Na de regen van gisteren schijnt de zon vandaag uitbundig en dat maakt iedereen weer fris en blij. Joshua loopt alweer rond te springen in zijn luier: tijd voor zijn bad! Ik lever hem om 8 uur fris af bij Noo (die eigenlijk Nuh heet) en ga dan mijn eigen huis vegen en dweilen. Roos en ik drinken samen een kop koffie en genieten even van dit stille momentje: heerlijk! Samen met de nieuwe vrijwilliger Michelle draaien we vandaag de babyroom met z’n drieën en…de tweeling komt vandaag voor het eerst! Dat betekent 4 peuters en 2 babies! Het wordt een rustig en gezellig ochtendje waarbij we om de beurten de babies wiegen, flesjes geven en luiers verschonen. Dit is heerlijk werk! Het dochtertje van Priscilla de schoonmaakster is ziek en wandelt de hele ochtend een beetje huilerig rond. Wil niet eten en wil eigenlijk niets. Uiteindelijk valt ze rond 11.15 in mijn armen in slaap… Joshua snurkt weer als een kerel en ook Zozo ligt in een coma. Om 12 uur brengen we allemaal slapende kindertjes naar hun moeders of oma’s terug. Dit is goed gelukt! Erik is vanochtend op pad geweest met Willy om op zoek te gaan naar heliumballonnen voor ons afscheidsfeest en kocht cadeautjes voor zijn 18-jarige oudste kind. Direct door naar de Checkers voor een uitgebreide lunch en daarna snelle boodschappen. We slaan flink in voor onderweg als we lang in de auto zitten naar Hluhluwe. We zijn om 14.15 uur weer thuis en ik race door naar de theaterzaal voor de dramalessen. Erik en ik geven deze lessen samen en we hoeven dit keer geen kinderen op te halen: ze zijn al vanzelf gekomen! Dat is goed nieuws want dat betekent dat ze enthousiast zijn… De lessen gaan in de eerste groep heel goed, maar in de tweede groep zitten lastige pubers en moeten we heel duidelijk grenzen stellen en afspraken herhalen. Na de les volgt er een culturele middag waarbij de kinderen voor ons Zulu-dansen opvoeren en erbij zingen. Het is erg ongeorganiseerd en chaotisch, maar de optredens zijn leuk. De kleintjes kijken en dansen voor het podium mee. We zijn pas tegen 17.30 uur klaar en Mallory heeft voor alle vrijwilligers een Zulu-buffetje gemaakt: samosa’s, stoombrood met bruine bonen en melktaart en appeltaart toe! Aangevuld met gemberbier is het een prima diner en ook gezellig; lief dat ze dat voor ons heeft geregeld. We kunnen direct doorgaan naar onze gezinnen en ik had beloofd om vanavond mooie foto’s van iedereen te maken. de kinderen gaan graag staan en poseren. Mijn kleine handenbijter vindt het moeilijk om stil te staan en lachen kan hij goed, maar voor de camera is hij gespannen. De rest van het gezin gaat graag op de foto en danst en zingt voor de camera. Uiteraard moet het onder luid gebrul teruggekeken worden. De oudste wil liever niet op de foto en de één na jongste heeft zich speciaal mooi gemaakt…heel aandoenlijk. Ma Bongi wil ook wel op de foto en de hilariteit is groot als ze met een nep Gucci-bril op de slaapkamer uit komt zetten!!! Samen met Nuh gaat ze op de foto en het lijkt wel een gangstersquad! Nuh poseert als rapper en uiteindelijk maak ik ook gezinsfoto’s. En Nuh maakt nog een foto met mij en het gezin. Het is een groot succes! Na de sessie doe ik Joshua in bad en vertel de kinderen dat ze mogen nadenken over een afscheidscadeautje. Zanele zegt dat ze wel graag een pizza zou willen. Kosnathi kiest voor chocolaatjes. Mpume heeft geen idee. Kosnathi wil ook wel een DVD van Frozen, maar de DVD-speler is kapot. Erik haalt het apparaat later die avond op om te kijken of hij hem kan repareren. Misschien kopen we anders wel een nieuwe voor ze… Zijn avond was heel l;euk bij zijn zorggezin: ze vierden de verjaardag met slingers, ballonnen en feesthoedjes op. Erik had een taart gehaald en die viel goed in de smaak: wat een gezelligheid!!! Bij thuiskomst bel ik Martin (politieman) om een afspraak te maken om dinsdagochtend naar Victoria Street Market in Durban te gaan. Hij pikt ons om 8.30 uur op en zorgt dat we om 14.00 uur weer thuis zijn. Dan kunnen we eerst naar VSM en daarna naar Galleria om de afscheidscadeautjes te kopen. Ook weer geregeld. Verslag schrijven en dan…naar bed! Morgenochtend draaien we nog een dienst in de huisjes en het ochtendprogramma en tussen 12 en 13 uur worden we opgehaald voor een weekend safari!

  • 24 Juli 2015 - 14:05

    Birgitte Mulder:

    Vol bewondering lees ik jullie reisverslag. Bonny, wat geweldig beschrijf je jullie indrukwekkende, mooie en ook emotionele ervaringen! Wat een belevenis om dit met jullie vieren mee te mogen maken. Petje af!! Veel groetjes. Vooral aan jullie geweldige dochters ,Merel en Roos, waar jullie zeker trots op mogen zijn!!! Birgitte Mulder

  • 24 Juli 2015 - 15:03

    Glenn & Janny,:

    Hallo bikkels.......
    Op dit moment zijn jullie op weg naar Hluhluwe voor de safari........ook weer spannend.
    Vanmorgen zagen we de foto's via Erik's app van de 18 jarige met gouden hoedje, taart, ballonnen enz.
    Veel blije bekkies, jullie maken het verschil wat dat betreft en hopelijk bewaren ze de feesttooi goed en worden straks ook andere jarigen verrast.
    We blijven jullie reilen en zeilen nieuwsgierig volgen.
    Fijn weekend en dikke kus.........

    Glenn & Janny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bonny

Actief sinds 08 Juni 2015
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 9408

Voorgaande reizen:

08 Juni 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

12 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

Mother of Peace, Durban, Zuid-Afrika

Landen bezocht: