Zondag 12 juli - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Bonny van der Linden - WaarBenJij.nu Zondag 12 juli - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Bonny van der Linden - WaarBenJij.nu

Zondag 12 juli

Door: Bonny

Blijf op de hoogte en volg Bonny

12 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het is zover! Het grote avontuur gaat beginnen. We pikken om 6 uur ’s ochtends opa Glenn op en rijden naar Schiphol. Na het inchecken drinken we nog even koffie met opa en nemen dan afscheid. Alles verloopt vlot (ondanks de dubbele check van de geboortecertificaten van Merel en Roos) en zodoende zitten we al snel in de KL597. Nog voor we vertrekken wordt een heel gezin van boord gehaald omdat zij geen geboortecertificaten bij zich blijken te hebben. Vreemd dat dit niet eerder is vastgesteld. Om exact 10.30 uur luiden de brullende motoren onze vakantie in: Cape Town here we come! De vlucht zal 10,5 uur duren maar gelukkig kunnen we ons goed vermaken met het entertainmentprogramma: er zijn teveel leuke films om te kijken! We vullen de uren met slapen, eten, films kijken, lezen en luieren…Af en toe werp ik een blik naar buiten en zie de Sahara als een eindeloze zandmassa in allerlei kleuren langs mijn kleine raampje voorbij glijden. Wat prachtig! Om 21.00 uur landen we op Cape Town International Airport. We zijn er!!! Na de paspoortcontroles en het wederom checken van de geboortecertificaten krijgen we twee stempels en worden we officieel welkom geheten in Zuid-Afrika! We regelen een vriendelijke taxichauffeur die ons vlot naar ons Bed & Breakfast in Pinelands brengt. Het is 10 graden, het miezert en het is stikdonker. De kokkin opent voor ons het hek en regelt de late check-in….eerst even appen en dan lekker slapen. Ons eerste nachtje op Zuid-Afrikaanse bodem…

• 13 Juli 2015 - 18:44

Janny En Glenn Van Onselen:

Hallo werkers.........

Wat een spannende dagen en hopelijk gaan jullie met veel plezier beginnen aan de missie.
    Aan jullie inzet en voorbereiding zal het niet liggen.
    Ofschoon op afstand, zijn onze gedachten heel dicht bij jullie in de buurt.

Dikke kus,
    Glenn en Janny.